Chinese jet stuns the world after advanced fighter plane is spotted on its maiden voyage missing one key feature
By JOSE RAMOS
Published: 15:38 EST, 26 December 2024 | Updated: 16:13 EST, 26 December 2024
A new advanced Chinese fighter jet has left experts stunned and wondering about its new capabilities.
The new stealthy plane was spotted over China and speculation suggests the country may be on the edge of unveiling new high-performance combat aircraft.
Although very little is known about this new plane, elements of its design have surprised experts for its design and left them wondering what new tech it may be hiding.
The new jet was spotted alongside a Chengdu J-20, the current generation of fighters - compared to the US Air Force's F-22.
According to defence news and anaysis website The War Zone, the plane was spotted conducting a daytime test flight, alongside the current generation serving as a chase plane.
The plane's tailess design may help the aircraft to avoid being detetced in radars.https://www.dailymail.co.uk/news/article-14228257/Chinese-jet-stuns-world.html
LoLLoLLoLLoLLoLLoLLoL
LoLLoLLoLLoLLoLLoLLoL
LoLLoLLoLLoL
ジャンプしてるおねいさん、意外と太い()
返信削除スェーデン人: うちらのドラケンのパクリだ!
返信削除(サーブ ドラケン)
https://www.ms-plus.com/search.aspx?id=40516
(中国 成都 第6世代試作機 瀋陽 第6?世代試作機)
https://www.twz.com/air/china-stuns-with-heavy-stealth-tactical-jets-sudden-appearance
(背面に三番目エンジン用の空気取り入れ口が)
https://ja.topwar.ru/256561-pokazany-kadry-poleta-kitajskogo-istrebitelja-shestogo-pokolenija.html
成都の新型機は、垂直尾翼すらなく、背面には超音速ラムジェット用インテークがついており、メカ的には別物だが、、
機能的には、従前の制空戦闘機の概念を超えた、「超音速空中巡洋艦」というべきものを目指しているのであろう。
つまり、行動半径の2500キロをマッハ2.5の超音速巡航速度で戦域に到達可能であり、大量の長射程ミサイルまたはロボット子機を駆使して、自らは戦闘マニューバを担当せず、指揮管制に徹する、といったもの
幸い、日本は、地の利があって、亜音速の巡航速度でも足りるので、これに対抗するには、B737を改造した「亜音速航空巡洋艦」を配備すれば足りるであろう
航空巡洋艦は艦船のほうだった
返信削除空中巡洋艦が正しい
航空自衛隊は、もちろん、開発に着手している。
(C2 空中巡洋艦 防衛省 2023年8月)
「防衛省は、航空自衛隊のC2輸送機に長射程ミサイルを搭載する検討に入った。」
https://ddogs38.livedoor.blog/archives/33038869.html
いまのとこ、対地ミサイルの搭載母機を構想してるようだが、アウトレインジ空対空ミサイルを積んでいけないはずはないので、戦闘機乗りの連中の妨害を排除できれば、いずれ実現するであろう。 あと、高価なC2を使わずとも、中古のB737輸送機を改造すれば十分。
機体サイズ・最大積載量・航続距離のいずれの点においてもC-1、更にC-130Hを大きく上回り、国際共同開発のエアバス A400Mに匹敵するが、ターボプロップエンジン推進のA400M、あるいは他のジェット輸送機に比べて巡航速度が速く、民間の旅客機並みの高亜音速で、民間の旅客機と同じ高度や航路を活用して目的地への迅速な輸送が可能となる。またC-1等より大型の機体であるが、スラストリバーサー搭載型大推力エンジンの搭載等によりC-1並みの短距離離着陸(STOL) 性能を維持しており、滑走路の短い地方空港への輸送にも運用できる。一方で開発コストを抑えるため不整地での運用能力は要求されなかったが、強度上では運用可能とされており、非舗装滑走路で2020年3月に地上走行試験、10月に地上滑走試験、11月に離着陸試験が行われた
削除嘘の部分も、捨てるすかwwww
返信削除