セルビアの駅で屋根崩落14人が死亡|TBS NEWS DIG
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Nov 1, 2024東ヨーロッパにあるセルビア北部の鉄道の駅で屋根の一部が崩落する事故があり、少なくとも14人が死亡しました。負傷者も多数出ている模様で救助活動が続いています。 1日の正午ごろ、セルビア北部の都市ノビサドで、鉄道の駅の入り口の屋根がおよそ35メートルにわたり崩落する事故がありました。6歳の子どもを含む14人が死亡したほか、3人が重傷だということです。 現場ではクレーン車やブルドーザーなどで崩落したコンクリートの残骸をかき分けながら、救助活動が行われています。 地元メディアなどによりますと、駅舎は60年ほど前に建設され、今年の夏に改修工事が完了したということですが、崩落した屋根の部分は改修工事に含まれていなかったということです。
アイヤー!大変アル!
On 1 November 2024, 14 people were killed and at least 3 others were injured when the concrete canopy of the main railway station in Novi Sad, Serbia, collapsed onto people walking and sitting underneath.
Background
The railway station was constructed in 1964.[1] With the start of renovations planned for 2021—the station being a subject of built heritage preservation with the status of a "property under prior protection"—the Institute for the Protection of Cultural Monuments of Novi Sad, issued conservation guidelines.[2] With respect to the canopy overhanging the main entrance, the guidelines covered its renovation in a way that preserves its visual identity, and did not address the topic of its reconstruction as outside the purview.[2][3]
The building was renovated from 2021 to Summer 2024.[1] The project included a total reconstruction of the railway platforms (including the platform underpass and canopy[a]), as well as renovations to the floors, walls, and the roof of the station building, including the replacement of the building's façade materials.[4] The work was completed by a consortium of Chinese companies China Railway International Co., Ltd (a subsidiary of China Railway Group Limited) and China Communications Construction Company, Ltd. (together: CRIC-CCCC).[5] The station was initially ceremonially reopened in 2022, before the that year's general election, but this was followed by further renovation work, and it was reopened again on 5 July 2024. The news outlet Portal 021 then requested from the Ministry of Construction, Transport and Infrastructure and Serbian Railways Infrastructure to be shown the contracts and invoices related to the renovation project, and were denied because CRIC-CCCC objected to sharing any contract details with third parties prior to completion and confirmation of satisfactory work.[6]
Both CRIC-CCCC and the state enterprise Serbian Railways Infrastructure, which operates the building, subsequently stated that the canopy was not subject to a reconstruction and is an original part of the structure.[1][5]
Collapse and rescue
On 1 November 2024, at 11:50 CET, the station's 35 m or 115 ft–long concrete canopy collapsed onto people walking and sitting underneath. Fourteen people were killed and at least three others were injured.[7][8][9][10][11]
About 80 rescuers from multiple cities across Serbia used heavy machinery to pull debris off of the site of the collapse, including excavators and cranes.[1][12]
Aftermath
The Serbian government declared a nation-wide day of mourning for 2 November,[1] whereas the City of Novi Sad declared three days of mourning in the city.[13] Citizens lit candles and laid flowers on the Liberty Square [sr].[14] The Novi Sad Higher Public Prosecutor's Office initiated an investigation.[11]
Government ministers, Prime Minister of Serbia Miloš Vučević and Mayor of Novi Sad Milan Đurić visited the disaster site.[15] Serbian President Aleksandar Vučić vowed "justice" for those responsible, while opposition parties accused authorities of corruption.[16]
After the collapse, many people on social media condemned the government for negligence. The main point of contention were claims by Railway Infrastructure of Serbia that the canopy had not been reconstructed. Another point of controversy was the refusal of CRIC-CCCC to publicly share documentation of the reconstruction.[17]
President of Montenegro Jakov Milatović and President of Russia Vladimir Putin expressed condolences.[18][19]
やっぱゲルが大好きな鉄道アルね。
11/01/2024
宇宙人が創造した仮想空間ALICE内のALIこと人類が現実と認識してるものは全て「源」よりストリーミングされてる幻術/幻想。LoL
鞍馬寺(くらまでら)は、京都市左京区鞍馬本町にある鞍馬弘教の総本山の寺院。山号は鞍馬山(くらまやま)。本尊は「尊天」。「尊天」とは毘沙門天王、千手観世音菩薩、護法魔王尊の三身一体の本尊であるという。開山は鑑真の高弟・鑑禎(がんてい)。新西国三十三箇所第19番札所。
京都盆地の北に位置し、豊かな自然環境を残す鞍馬山の南斜面に位置する。鞍馬は牛若丸(源義経)が修行をした地として著名であり、能の『鞍馬天狗』でも知られる。なお、鞍馬寺への輸送機関としてケーブルカー(鞍馬山鋼索鉄道)を運営しており、宗教法人としては唯一の鉄道事業者ともなっている。https://jyado.blogspot.com/2024/11/alicealilol.html
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や〜ねぇ 爆
返信削除セルビア人、血の気多いからシナ人も大変ですねえ、、、
返信削除(中国人)
返信削除中国交通建設と中鉄国際集団が改修請け負ったアルよ
キャノピー(天蓋 屋根)は改修してないアルよ
改修するのがどこか書いてある契約書は見せないアルよ
(セルビア政府のお役人)
あのキャノピーは中国の建設会社に払うカネがリミットになって改修できなかったダーヤ
カネがリミットになったのは建設会社からキックバックおいらのふところにいれてくれたからダーヤ
契約書をみんなに見せるとキャノピーも改修することになってたのがバレるしワイロもバレておいらは絞首刑ダーヤ
いまのうちにプーチンに泣きついてロシアに亡命するダーヤ
(中国政府交通部)
返信削除局長:わが傘下の国営企業が標的になっている
局員A:キャノピーが改修できてないうちに崩落したようです
局長:契約には入っていたのか
局員A:微妙です 普通に契約書を解釈すれば入ってたかと
局長:なんで改修しなかったんだ
局員B:経費オーバーになってしまいますし、あのキャノピーは改修が必要な状態ではありませんでした
局長:じゃなんで崩落したんだ
局員B:駅舎本体の改修工事したときに、キャノピーとの接続部分が痛んでしまったようです
局長:だったら直す責任あるだろ 契約書ではどうなってる
局員A:その必要が出たら修復する、とあります
局員B:その必要があるか分からなかったのかと それにカネも尽きてたし
局長:ともかくこっちに火の粉が飛んでこないよう上手にやれ
契約は破るためにある文化w
削除安定のクオリティアルヨw
返信削除乗っ取る前に母屋をぶっ壊す それがチャイナ
返信削除ゲルを人形としたのですか
返信削除任侠?
削除天蓋(てんがい)は、主に以下の意味を持つ。 「白海(びゃっかい)」「玉蓋(たまがい)」とも呼ばれる[1]。
返信削除仏像や住職が座っている上に翳される笠状の仏具。
虚無僧がかぶる、藺草(いぐさ)等で編んだ深編み笠。
貴人(聖人)の寝台、玉座、祭壇、司祭座などの上方に設ける覆い。
古代の宇宙観や天文学において「天」を指す語。
建築物の庇(ひさし)など、天蓋と呼ばれることのあるものについてはキャノピーを、キリスト教のバルダッキーノ(英語版)やユダヤ教のフッパーについては当該項目を参照。
天
「天は蓋(ふた)のように世界(地上)を覆っている」とするのが天蓋説である。世界の法則や秩序と密接に繋がっている。卵殻形の天が地球(卵黄に相当)を覆っているとする渾天(こんてん)説も存在するが、両者に厳密な区分は無く、文献によっては混同が見られる。蓋天説も参照のこと。
尚、古代メソポタミア地方のカルデア人には、世界に釣鐘形の蓋が被せられているという思想もあった。
天蓋のwiki日本語しかないのね🤔
ん?
削除サイレント爆発アル
返信削除あご家の領地でしたな
返信削除14破しゲル さんw
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